Sidor

torsdag 3 juni 2010

Skriver på min fördömda om-omtenta (den där tentan jag skulle skriva i januari, sen i februari, men i slutändan blev i juni) och drömmer om parker, fint väder och vin. Men ack jag måste sitta inomhus och skriva, leta i böcker och ha ett ångestkrig i magen. Trots att mina svar inte är särskilt bra är jag hoppfull, och tummar för att det kommer gå vägen. Men jag tror nog läraren kommer få sig ett gott skratt när han läser och ser alla mina stavfel och meningsuppbyggnader. Den svenska skrivmelodin försvinner så lätt. Nu ska jag ta tag i den sista frågan och förhoppningsvis inte ha för mycket koncentrationssprall = hamna på fejjan, bostadsletning och annat mer skoj.

Om mindre än en vecka kommer mina fötter vandra på svensk mark och då ska jag till frukost äta filmjölk med musli och knäckebröd med ost och tomat, dricka lite för många koppar bryggkaffe med mellanmjölk, prata gedigen skånska med riktigt mycket gröt i halsen, dricka tjeckisk öl, bli full och snusa. Ha enbart sommarklänningar på mig och åka med gula bussar och lila tåg. Ge och få kramar av fina människor.Se lill-syrran bli full i vit mössa. Ha picknick-häng och möjligtvis röka vattenpipa. Äta falafel och thaimat. På 3,5 dag ska jag hinna med att göra allt jag saknar göra här - det blir intensivt, men framför allt najs.

2 kommentarer:

Sara sa...

åhå! jag sitter också och skriver en förjordad hemtenta! suger pruttpruttpruttprutt ska bli kul å se dej igen nästa vecka! ok, sista rycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helen sa...

Behöver riktigt bryggkaffe och snus! En fråga kvar och det går verkligen inte framåt! fan!