Sidor

onsdag 14 april 2010

Välkommen tillbaka från de döda


Tada!!! Mitt tangentbord har åter fått liv, men ser lite annorlunda ut. Det svenska tangentbordet plockades bort och ett ryskt/engelsk installerades. Tur att jag inte behöver titta på bokstäverna när jag skriver för annars hade min allmänna förvirring tagits till en annan nivå. Hur som helst känns det riktigt najs att åter igen kunna använda sin egna dator och slippa fråga kombosarna om lov att använda deras datorer och känna sig till besvär. Min lilla, lätta dator med väldigt litet tangentbord med små knappar - jag har saknat dig! Välkommen tillbaka.

Den snälla teknikern som kunde ungefär lika mycket engelska som jag kan rumänska och ryska, men på något underligt sätt lyckades vi ändå kommunicera med varandra. Med ganska mycket kroppsspråk, pekande och fåtal ord lyckades jag till och med få ett kvitto med garanti till mitt nya ryska tangentbord. Moldavien kommer inte bara lämna ett minnesmärke på mig utan även på min dator.

Inga kommentarer: