Sidor

söndag 28 februari 2010

Vårkänslor

Våren har kommit till Chișinău. Snön har smält bort och temperaturen har lämnat minusstrecket. Jag har ätit min första glass och jag har varit tvungen att knäppa upp jackan för att inte svettas ihjäl. På stan är det mer folk än vanligt och parkerna har börjat fyllas på med människor. Vi längtar tills gräsmattorna blir gröna och man kan sitta ner utan att bli blöt om rumpan. När det sker skavi hänga i parken innan och efter jobbet, äta våra måltid där och surfa runt på internet. (för de har gratis internet i parkerna!)

Jag verkligen älskar våren. Man blir gladare och livet känns alltid som ett rus. En eftermiddag när mitt rum kändes som en bastu och solen sken som mest, började jag skapa en vår spellista på spotify med låtar som Håkan Helström med "Kom igen Lena" och Tingsek med "Nothing, Nobody, Right & Wrongs". Sen hittade jag en låt med Lunds studentkör och tusen känslor strömmade över mig och i mitten av låten märkte jag att jag hade börjat gråta. Vänner, Lund, studier, familj, svenska våren och sommaren, parker, caféer. Jag tänker och saknar er alla!

2 kommentarer:

Linda sa...

saknar dig också men inte så långt tid tills du ska besöka lilla Skåne igen :)

Sara sa...

och vi saknar och tänker på dig också!!