Sidor

lördag 3 april 2010

Finkultur del 2



När det gäller finkultur har jag och Diana redan bockat av opera så i onsdags gick vi på ballet. Vi såg Sleeping beauty (Törnrosa). Mina förväntningar var höga och jag såg framför mig en fylld teatersal. Vi betalde 70 lei och på biljetten stod det balkongplats, men när vi kommer dit blir vi tillsagda att balkongen är stängd och att det bara är att ta en plats i salen. Platser fanns det gott om och vi delade platserna med några stökiga skolelever, som under pauserna försökte imponera på oss och prata engelska, fast inte med oss utan om oss.

Föreställningen var sådär och lika så dansen, som sagt var mina förväntningar alldeles för höga, men jag tror dessutom att kvaliten inte var den bästa. Det var tre akter där den sista akten var mestadels solodans, som blev efter ett tag mindre imponerande och mer uttråkande. Trots detta var det en trevlig upplevelse och nästa gång tänker jag och Diana gå på teater, vanlig eller med dockor.

Inga kommentarer: