Sidor

torsdag 6 maj 2010

En kortfilm om skyltar och en traktorfabrik



För lite mer än en vecka sedan fick jag ett sms av en kompis där det stod "jag har en idé till en kortfilm, vill du vara med?"
"Självklart".
Hans idé handlade om att hitta gamla skyltar från Sovjet. Vi letade runt i Chisinau och hittade färre än förväntat, men hittade istället en gammal, till vis del övergiven traktorfabrik. Ni som känner mig vet att jag älskar gamla fabriker och jag var helt lyriskt när vi gick omkring där och nästa gång ska jag ta med min systemkamera istället och plåta på riktigt.

För mig var det en upplevelse att hitta de dolda och gamla delarna av Chisinau, men att få ihop en film av det var inte lika kul. För personer från Moldavien säger skyltarna något, för mig säger de inte direkt något. Jag försökte få ihop en film av något jag inte vet något om. Jag är inte direkt nöjd då jag inte ser en handling eller samband men filmen är gjord och på söndag ska den tävla en amatörfilm festival.

Inga kommentarer: