Sidor

fredag 19 mars 2010

Porträtt

Jag gillar att ta porträtt och "tvingade" mina rumskompisar att ställa upp. Vid ett flertal tillfällen gillar jag mer bilden förre självaste bilden "personen ser bra ut pa". Blicken och ansiktet är inte lika stelt, och det är mer personlighet i dem. Eller vad säger ni?

Felix

Diana

För nagra dagar sedan blev jag stoppad av denna man när jag var ute och fotograferade. Mannen började prata med mig pa snabb rumanska och när svarade med min standard fras "Nu întelegem(förstar inte)", började han prata med mig pa ryska istället, snabbare. Jag ler och försöker igen "Nu întelegem". Mannen tittar pa mig och utbrister Engleză! "Hallo! Thank you very much" Därefter börjar han gestikulera och vill att jag ska ta en bild pa honom. Jag tar upp kameran, ställer in skarpan och klick. Mannen ler och gar vidare.

1 kommentar:

Sinem sa...

Helt underbar man juh! De skulle aldrig hända i Sverige liksom...